Community Server Sverige
Svenska samlingsplatsen för Community Server.

Svenska språket på forumet utan att logga in?

Latest post 01-14-2008 13:08 by Jan-Olov Eriksson. 12 replies.
  • 07-18-2007 11:13

Svenska språket på forumet utan att logga in?

Hej!

Jag är ny på Community server och jag har laddat hem svenskt språk, men i admin delen där jag kan gå in på specefikt forum och välja språk så kommer det inte upp "Swedish"? det är bara i din inloggningsprofil man kan ändra på språket när man är inloggad.

Finns det någon annan stans man kan ändra så att även när man inte är inloggad får svensk text (default)?

Tack för hjälpen!

Roxenhall

• Post Points: 20
  • 07-18-2007 13:26 In reply to

Re: Svenska språket på forumet utan att logga in?

Hej Roxenhall,

Språket du väler per forum är en helt annan grej. Om man vill, som du säger, ändra på det språk som visas för en oinloggad användare, sätter du det via defaultLanguage parametern i communityserver.config till sv-SE. För att det ska slå igenom "touchar" (öppna-spara-stäng) du också web.config.

J-O

J-O Eriksson's blog

• 07-24-2007 11:53 In reply to

Tack för tipset!

Hittar var jag ändrar det, men när jag ändrar till sv-SE så kan min Internet explorer läsa sidan??

Har provat att ändra kattalog och sök väg till bara "sv" som det står i en av filerna för språkändringen.

Det är skumt för det fungerar utmärkt när man är inloggad??

Har du några tips på vad det kan vara för fel?

MVH

Micael.

• 07-24-2007 12:39 In reply to

Det ska stå sv-SE där och katalogen ska heta sv-SE och ligga under languages, så den biten ska vara riktig. Däremot så kan det vara så att du har ett språkpaket för en äldre version av CS. Kör du CS 2007 nu? Har nog inte lagt upp nåt språkpaket för det för nedladdning tror jag.

Om du har CS 2007 måste du förmodligen ha ett annat språkpaket för det ska funka.

Vad får du i din browser när du ändrar till sv-SE i din communityserver.config? "Resource not found"?

J-O

J-O Eriksson's blog

• 07-31-2007 05:31 In reply to

Ja du har nog rätt ang olika språkpaket, tror att det var till ver 2.1 om jag inte mins fel, lustiga är att det verkar fungerar när man är inloggad?

vilken fil är det som man ska editera för att ändra(översätta till svenska) språket i default läge?

(ursäkta att det tar tid emellanåt, har stundvis mycket med  mitt  jobb, så man får ta den tid som blir över Big Smile)

Är det någon som har en halvfärdig översättning? till 2007 servern?

MVH

Micael.

• Post Points: 35
  • 08-05-2007 10:42 In reply to

Sorry det tar tid för mig att svara ibland. Har i alla fall laddat upp ett svenskt språkpack för CS 2007 på:

http://communityserver.se/files/folders/sprakpaket/entry8380.aspx

Om du kör CS 2007 på din web är det denna du ska använda.

J-O

J-O Eriksson's blog

• 08-05-2007 10:44 In reply to

roxenhall:

vilken fil är det som man ska editera för att ändra(översätta till svenska) språket i default läge?

Vilket språk som ska vara default för oinloggade användare bestäms av inställningen Default Language i communityserver.config

J-O

J-O Eriksson's blog

• 08-05-2007 10:51 In reply to

Hej igen!

Jo det fick jag hjälp av dej med, men jag menar vilken fil som har skälva översättningen finnes tex. där det står "Home" som kan ändras till "Startsida" och "Help" till "Hjälp" osv..

Vliken fil ska man ändra om man vill översätta skälv? för det verkar som att det finns inget Swedish-pac till den nya versionen (2007).?

Micke.

• 08-05-2007 10:54 In reply to

Om du läser ett av mina inlägg ovan, så står det att jag precis laddade upp ett svensk språkpack till 2007. Smile

Filerna ska ligga under languages katalogen i din CS installation. Filerna är xml-filer som man ex vis kan editera i notepad. Men om du lägger in det nya paketet behöver du inte ändra i dessa om du inte vill ändra på nåt av översättningen.

J-O

J-O Eriksson's blog

• 08-05-2007 11:02 In reply to

Embarrassed Opps! Sorry!! Såg inte detta inlägg!

Tack för det!!

Ska prova detta inom kort, TACK en gång till!!

Micke.

• Post Points: 5
  • 10-30-2007 09:22 In reply to

• amek
    • Top 50 Contributor
    • Joined on 10-30-2007
    • Posts 1
    • Points 20

Hittar inga svenska ord i denna översättning, vad kan jag ha gjort för fel?

• 12-11-2007 05:00 In reply to

• Krezz
    • Top 50 Contributor
    • Joined on 12-05-2007
    • Posts 1
    • Points 20

Lever detta forum?

• 01-14-2008 13:08 In reply to

Krezz:

Lever detta forum?

Jag har varit lite borta från dessa forum ett tag. Det verkar som språkpaketet jag laddade upp för CS 2007 är felaktigt. och tyvärr kan jag inte hitta det riktiga språkpaketet för svenska. Det som finns är då det för 2.1, men det funkar inte utan modifieringa på 2007 då det ändrades och lades till en del strängar i 2007 som inte fanns i 2.1. Och tyvärr hanterar inte CS 2007 koden det utan att ge felmeddelande. Den borde fallit tillbaka till de engelska strängarna för de som fattas i den svenska språkfilen.

Tyvärr är det svårt att veta vilka strängar det rör sig om. Jag har för mig jag gjorde om språkpaketet från början för 2007, vilket var ett rätt stort jobb, tyvärr hittar jag dock inte filerna för det.

J-O

J-O Eriksson's blog

• Post Points: 5
Page 1 of 1 (13 items) | RSS