roxenhall:
Jag har skickat ett mail till dej ang om hur det ser ut när jag inte kommer in, men vet ej om du kan se någon bild, för när jag klistra in så blir det bara en tom ruta, så kan väl maila mej din e-post adress så kan jag skicka med en bifogad fil från min outlook i sådana fall.
Det går inte att klistra in en bild direkt i editorn på Community Server. Däremot kan du när du editerar ett meddelande i CS gå till "Options"-fliken, där finns en knapp för "Add/Update" "File Attachement". Prova att ladda upp bilden där, så hamnar den i den posten du skriver.
roxenhall:
ang server2007, anledningen till att jag vill lägga forumsdelen i en underkattalog så är det för att jag ska ha en annan först sida m.m. där och kan kanske bli lätt grötigt att man måste gå in i underkattaloger i forums servern för admin första sidan m.m.
Micke.
PS! eller kanske tänker fel?
Är det bara en sida som du ska ha som första sida (eller kanske bara ett fåtal)? Man kan ju också använda CS för att göra några sidor med bara html-innehåll, och integrera dessa med menyraden i CS.
Det är ev möjligt att göra som du tänker, men det är i så fall en hel del modifieringar av bl a siteurls.config. Jag har aldrig gjort en sån konfigurering tidigare så jag har inga färdiga recept i bakfickan på det. Ett enklare alternativ då, är kanske att byta till en annan host som har möjligheten att ha underkatalog som IIS App.